مـدیران محترم مشاورین املاک قـزوین ، اقـبالیه و محمـودآباد نمـونه


 

 

اطلاعیه مهم

مـدیران محترم مشاورین املاک قـزوین ، اقـبالیه و محمـودآباد نمـونه

 

سلام علیکم :

احتراماً به اطلاع کلیه همکاران محترم میرساند

1.   با توجه به اینکه ماه تیر را جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی در پیش رو داریم آن دسته از همکارانی که دفتر مشاغل درآمد و هزینه سال 1392 را اخذ و معاملات خود را ثبت نموده اند اظهارنامه مالیاتی خود را براساس درآمد واقعی مندرج در دفتر درآمد و هزینه ارسال و از تسلیم اظهارنامه توافقی خودداری نمایید بدلیل اینکه درآمد افراد صنفی هر ساله متغییر است و با ارائه اظهارنامه توافقی در مالیاتهای سالیانه و مالیات بر ارزش افزوده در حق افراد اجحاف میگردد بنابراین بهتر است هزینه و درآمد سال قبل را به  صورت خوداظهاری ارائه نمایید .

2.   به استناد ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم و دستورالعمل های مربوطه ، آخرین مهلت تسلیم صورت معاملات فصلی سالهای 1391 و 1392 تا پایان 4/4/1393 تمدید گردید . عدم تسلیم صورتهای مزبور مشمول جرائم مربوطه و حذف معافیت مالیاتی خواهد شد ، لذا در اسرع وقت نسبت به ارسال صورتهای فوق اقدام نمایید . مشاورین املاکی که جهت تهیه صورت معاملات فصلی نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند میتوانند با ممیز منطقه خود در دارایی تماس حاصل نمایید .

3.   در خصوص نقل و انتقال و واگذاری امتیاز واحدهای مربوط به تعاونی مسکن ها که فاقد سند مالکیت میباشند اخذ استعلام از دفتر تعاونی مربوطه جهت تنظیم قرارداد الزامی میباشد .

 

       یوسف عبدی شیخلری  

                                                                                                رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک قزوین